Běh jako doplněk cyklistiky

Autor

Ačkoliv se běh považuje za základní lidský pohyb a zároveň je jedním z celosvětově nejrozšířenějších sportů, mezi cyklisty nebývá příliš oblíbeným. Je opravdu jízda na kole a běhání tak neslučitelné, nebo se jedná pouze o zažité stigma?

Běh jako doplněk cyklistiky

kolo versus běh

Důvodem, proč se obecně nedoporučuje tyto dva sporty příliš kombinovat, je fakt, že při každém z nich vykonáváte výrazně odlišný styl pohybu – zatímco na kole šlapete plynule a oválně, běh se skládá z dynamických odrazů. Vhodné řešení se tak dá nalézt v rozdělení sezony, kdy například od listopadu do únoru běháte a od března do října se věnujete cyklistice. Nicméně pokud se necítíte být výkonnostním cyklistou s vysokými ambicemi, nemusíte mít strach kombinovat kolo s běháním po dobu celého roku.

kouzlo běhu

Hlavní kouzlo běhu spočívá v jeho jednoduchosti – běhat se dá téměř kdekoliv, kdykoliv a za jakýchkoliv podmínek. Nespornou výhodu v porovnání s cyklistikou představuje i jeho časová nenáročnost.

dopad na tělo

Při běhu rozvíjíte výkonnost srdce, zvyšujete kapacitu plic, posilujete svaly a kosti, zlepšujete svalovou koordinaci, držení těla a v neposlední řadě odbouráváte psychické napětí a stres.

výběr běžeckých bot

To jediné, co k běhu potřebujete, jsou běžecké boty. O to více dbejte na jejich správný výběr s ohledem na vaše klouby a šlachy. Na trhu naleznete širokou škálu běžeckých bot rozdílného zaměření. Jak postupovat při jejich pořizování uvádí video pod odkazem.
jak vybrat běžecké boty

běžecký trénink

Pokud se půjdete dvakrát týdně proběhnout volným tempem do parku, bude to mít blahodárný vliv na vaše zdraví. Pokud máte zájem se někam posunout, vytvořte si tréninkový plán, podle kterého se budete řídit. Kompletní běžecký trénink se neskládá pouze z běhů různých intenzit.

atletická abeceda

Při cvicích atletické abecedy zapojujete komplexně svaly dolních končetin, rozvíjíte pohybovou koordinaci i mobilitu. Abeceda vám pomůže se zdokonalením běžecké techniky.

z čeho se skládá běžecká abeceda

odrazová cvičení

Trénink odrazových cvičení rozvíjí především dynamickou sílu a koordinaci pohybu.

trénink odrazových cviků

trénink na schodech

  Pokud naleznete v okolí vhodné schody, využijte je – a to především k rozvoji dynamiky svalů a tréninku koordinace pohybu. 

jak trénovat na schodech

běhání kopců

   Součástí vašeho tréninku by měly být výběhy kopců, díky kterým budete rozvíjet sílu a zlepšovat kondici.   

trénink zaměřený na výběhy kopců

intervaly 

Jak se říká – intenzitu nenahradíš. Délka intervalů by se měla odvíjet podle trati, na kterou trénujete. Pro efektivitu tréninku dbejte na dodržení pauz mezi opakováními.

typ intervalového tréninku

posílení sdtředu těla

Ano, i běžci posilují, a to především střed těla, který slouží k jeho správnému držení při běhu.

cviky na posílení středu děla

motivační video na závěr

Šimon Souček

Autor Šimon Souček

Milovanou házenou vyměnil za kolo, nyní se pravidelně účastní závodů Kolo pro život. Jeho aktivní zájem o sport ho zavedl ke studiu na UK FTVS.

Hlavní partneřiKooperativa
Škoda
Cardion
Česká pojišťovna
Strabag
PartneřiNutrend
lawi
Ski Resort Černá hora
DodavateléBeko
Loap
Kilpi
Sportobchod.cz
TKF
Toi Toi
3F
Rouvy
Odkolek
Lipence
Rajec
Birell
Technoma
Craft
Generální Mediální PartnerČeská televize
Hlavní Mediální PartneřiImpuls
iSport
Mediální PartneřiVelo
iVelo.cz
Cykloturistika
Cykloserver
mtbs.cz
Institucionální partneřiCzech Tourism
ČUS
MŠMT
Asociace Krajů České republiky
Marketingový partnerSport Invest