Zimní sporty pro cyklisty

Autor

Zimní počasí není k cyklistice zrovna přívětivé, nikomu z nás se během tohoto období nechce trávit v sedle kola tolik času jako v létě, naštěstí se dá využít k udržení formy řada jiných sportů. Které slouží jako nejlepší kompenzace cyklistiky?

Zimní sporty pro cyklisty

Běžecké lyžování

Běžecké lyžování se těší v České republice velké oblibě, téměř ve všech pohořích u nás máme možnost využít strojově upravované trasy. Jedná se o velice komplexní sport, během kterého snadněji než při jiných formách pohybu absolvujete dlouhý trénink vhodný pro přípravu na cyklistickou sezonu. Kompletní článek zabývající se běžeckým lyžováním naleznete zde.

Běh

Běhání většinou nepatří mezi oblíbené sporty mezi cyklisty, jelikož spočívá v dynamickém odrazu, zatímco cyklistika v plynulém šlapání. Přestože se během závodní sezony nedoporučuje tyto dva sporty příliš kombinovat, v zimním období se dají různé formy běhu využít jako tréninkový doplněk. Kouzlo tohoto sportu je mimo jiné v jeho jednoduchosti. Běhat lze téměř všude, a kromě bot k tomu skoro nic nepotřebujete. Výhodou je také snadná modifikace a variabilita běžeckého tréninku. Jestli se chcete o běhu dozvědět více, klikněte zde.

Bruslení a hokej

Na bruslích nejen rozvíjíte sílu dolních končetin, ale zároveň pracujete na své koordinaci pohybu a posilujete svaly stabilizační soustavy. To samé, byť ve výrazně vyšší míře, platí i o hokeji, který se dá využít jako velice intenzivní trénink.

Sjezdové lyžování a skialpinismus

Sjezdové lyžování představuje kvalitní trénink se zaměřením především na sílu vašich nohou a stabilizačních svalů, a zároveň koncentraci a reakční rychlost. Při celodenním lyžování výrazně podpoříte schopnost svalů snášet několikahodinovou zátěž, což je při závodech na horských kolech potřeba. V případě skialpinismu obohatíte svůj trénink ještě o aerobní složku.

Plavání

Plavání je jedním z nejkomplexnějších sportů, jehož přednost spočívá v šetrnosti k vašemu tělu – nijak nezatěžuje klouby a riziko úrazu je při plavání naprosto minimální. Během plavání pracujete na tréninku vašeho srdce, plic, svalů i mozku.