NOVÁ ORBEA OIZ OMX 2021 A SOUTĚŽ O 3 CYKLISTICKÉ DRESY!
• Autor Tým Kolo pro životPřečtěte si, jaké super kolo uvede ORBEA na trh v příštím roce a zasoutěžte si o 3 nové cyklistické dresy. Soutěžní otázku a pravidla najdete na konci článku. Kolo bude vystaveno ve stánku ORBEA na příštím závodě Kolo pro život v Chrudimi v sobotu 22. srpna.
CÍLÍ NA VÍTĚZSTVÍ
Nový Oiz nabízí jezdcům XC lehčí a hbitější rám vytvořený technologií OMX. Takto zpracovaný materiál je použitý na přední i zadní rámový trojúhelník. Při více než desetileté zkušenosti ze závodů nejvyšší úrovně, je OIZ obeznámen s těžkou prací, kterou potřebuje k dosažení vrcholů, TOP žebříčků a stupňů vítězů. Není nutné vytvářet rodokmen mnoha vítězství ze závodů světových pohárů a mistrovství světa, který by dokazoval, že OIZ je plnokrevník. S novým karbonovým rámem včetně zadní stavby, vytvořených technologií OMX, získává OIZ cenu nejlehčího, nejpevnějšího a nejúčinnějšího dostupného stroje, ať už si připínáte číslo na dres nebo na své odpolední jízdě stoupáte na nejvyšší vrchol.
PODROBNOSTI OIZ
Použití: Cross Country
Velikost kola: 29 "ve všech velikostech
Pojezd: 100 mm vpředu i vzadu (verze XC) / 120 mm vpředu i vzadu (verze TR)
Materiál: OMX uhlík, OMR uhlík nebo Hydro Aluminium
Velikosti: S / M / L / XL
Cena: od 2399 do 8599 EUR (2 599 až 8 999 $)
Personalizace: Nové grafické vzory a kombinace prostřednictvím MyO
Info: https://www.orbea.com
VRCHOL VÝROBY KARBONOVÝCH RÁMŮ
PERFEKTNÍ VYVÁŽENÍ: Vytvoření nejlehčího rámu s dokonale vyladěnou tuhostí je jednoduchý cíl, ale je to proces, který vyžaduje roky konstrukčních dovedností a výrobních zkušeností. Rámy OMX mísí vlákna s vysokým modulem až do 588 GPa s pevností v tahu 3800 MPa, což nám pomáhá dokonale vyladit hmotnost a tuhost u každého rámu. Nejlepší materiály jsou skvělý začátek; jejich použití na chytré designy v rukou specializovaných inženýrů dělá konečný výsledek opravdu výjimečným.
MISTROVSKÁ KONSTRUKCE: Nejvyšší kvalita dostupných předpřipravených uhlíkových listů je řezána laserem podle velikosti jednotlivých rámů, aby se minimalizovalo přebytečné překrývání materiálu. Směr a rozložení vláken jsou vyladěny a upraveny pomocí testovacích prototypů a hodin předzpracování každého výrobního rámu před finálním zahříváním a zajišťují optimální zhutnění vlákna a pryskyřice s nejmenším množstvím uhlíku. Cílem je hladké a rovnoměrné stlačení laminátů karbonu, kdy k eliminaci se používají plné formy EPS, polyuretanové a latexové vložky, které umožňují vyhlazení vrásek a nedokonalostí, při lisování rámů.
TRVALÉ ZLEPŠOVÁNÍ: Skvělý design a dobře provedená konstrukce vytváří rámy, které přinášejí radost z jízdy. Rámy také řežeme, rentgenujeme, vrtáme, kroutíme, taháme a drtíme, abychom je vylepšili. Analýza našich rámů pomocí řady proprietárních testovacích postupů, které jdou nad rámec průmyslových standardů, nám poskytují neocenitelná data, která uplatňujeme během procesu navrhování. Něco z toho se děje v laboratoři, hodně na silnicích nebo na horách, ale vše je důležité, abychom mohli nabízet celoživotní záruky našim výrobkům.
Všechny tyto práce a ladění, plus o 5 mm kratší řetězová linka (430 mm), dále pak uchycení brzdového třmene pomocí standardu Flat mount dává novému OMX rámu váhu 1740 g včetně tlumiče (ve velikosti M). To znamená snížení o 250 g ve srovnání s rámem OMR. OIZ nyní nabízí tři úrovně svých rámů: OMX, OMR a HYDRO formovaný hliníkový.
GEOMETRIE PRO ZÁVODY SVĚTOVÉHO POHÁRU
Závodní geometrie OIZu se narodila ze zkušeností mnoha let, které se věnujeme při navrhování kol pro závody světového poháru v XC. Pozice je agresivní, pohodlná a zároveň rychlá. Na rozdíl od geometrie trialového modelu, která obětuje některé vlastnosti na úkor vytrvalosti, je XC geometrie přesná a intuitivní pro maximální přenos energie. Úhly a rozměry jsou pečlivě zvažovány v každé individuální velikosti, maximalizují výkon zvýšením účinnosti.
OIZ ve své verzi XC má úhel hlavové trubky 69°, úhel sedadlové trubky 75° a reach 435mm (ve velikosti M). Délka zadní stavby OMX rámu je 430 mm pro výbušné zrychlení, manévrovatelnost a stoupání. Délka zadní stavby OMR rámů zůstává nezměněna (435 mm), navržena pro stabilitu ve vysoké rychlosti, bezpečné ovládání a pohodlí – ideální pro rychlou jízdu XC a Maraton.
NOVÁ INTEGRACE
COCKPIT: OIZ nabízí zcela nový integrovaný vzhled s naprosto jedinečným designem OC hlavového složení / podložek / představce. Sestava nabízí volitelný držák počítače, který je kompatibilní se všemi hlavními značkami pomocí standardních adaptérů. Spolupráce s komponentami OC je detail, který dotváří špičkový pocit z našich moderních XC kol.
FLAT MOUNT: Zadní trojúhelník OMX navíc používá pro uchycení brzd standard Flat mount. Nízký profil tohoto systému poskytuje nejčistší, nejpevnější a nejlehčí možnou integraci třmenu s rámem.
VODÍTKO ŘETĚZU: Při závodech může i dokonale nastavené řazení, nerovnosti terénu nebo výměna kola způsobovat padání řetězu. Díky vodítku řetězu získají jezdci ještě větší klid, protože vědí, že řetěz neskončí mezi kolem a převodníky, kde by mohl poškodit rám.
NOVÉ MOŽNOSTI PERSONALIZACE
Nové grafické vzory posunou rámy OIZ OMX na další úroveň. K dispozici jsou tři jedinečná schémata designu. Další možností je pak kombinace matných a lesklých laků. Skrz MyO je možné samozřejmě vytvářet desítky tisíc barevných kombinací, které zajistí, že každý rám OIZ OMX lze individuálně přizpůsobit podle vašeho vkusu.
SOUTĚŽ O CYKLISTICKÉ DRESY
Soutěžní otázka je celkem jednoduchá – Kolik toto nové kolo ve velikosti rámu M váží?
Pravidla jsou následující – sledujte FB stránku Kolo pro život anebo Instagramový účet @kolopro. Do komentáře pod tento příspěvek napište svůj tip + označte dva kamarády. Tři výherce vylosujeme v Chrudimi, na závodě MANITOU Železné hory CARDION. 3 výherci se mohou těšit na nový cyklistický dres ORBEA.