4. 4. 2020

Jak trénovat v době karantény?

Dění kolem krize způsobené šířením nového typu koronaviru způsobilo značné obtíže mnoha odvětvím včetně toho našeho, cyklistiky. Kvůli nařízením se musí rušit veřejné akce, což odnesly i tradiční slavné závody, jako Paříž-Roubaix, Lutych-Bastogne-Lutych, nebo Milano-San Remo. Představuje ale opravdu současná situace pro vyznavače jízdy na kole nepřekonatelnou překážku?

Jak trénovat v době karantény?

Opravdu musíme sedět doma?

Z vyjádření vlády vyplývá, že jízda na kole jako taková zakázaná není a ani není nutné mít po celou dobu na obličeji roušku. Musíme ovšem při ní dodržovat určitá pravidla. Především by cyklisté měli mít možnost si zakrýt něčím ústa a nos ve chvíli, kdy se s někým potkají a potenciálně se mohou navzájem nakazit. Ideální variantu představuje šátek na krku. Dalším důležitým pravidlem je, že lidé se nemají shlukovat, a to ani v parku, ani na kole. Jízda ve skupině tedy povolena není. Za výjimku se dá považovat rodinný výlet do přírody, ale dávejte pozor s výběrem lokality, především cyklostezky podél řek začínají být přelidněné.

Trénink v domácím prostředí

K tréninku doma se dá využít hned několik metod, přičemž inspiraci můžete hledat na různých internetových serverech. Zkusíme si představit pár z nich, jež jsou vhodné pro cyklisty.

Cyklistické trenažery

Skvělou variantou pro trénink doma jsou rozhodně inteligentní cyklistické trenažery, které jsou stále častěji využívány jak mezi hobíky, tak profi cyklisty. V kombinaci s moderními technologiemi nabízejí opravdu zajímavou možnost, jak si doma „projet“ slavná cyklistická stoupání a poměřit se s lidmi z celé planety Trenažer nasadíte místo zadního kola, propojíte s televizí a můžete vyrazit. V druhé polovině března proběhla také premiéra virtuálních závodů, které jsme organizovali společně se společností Rouvy pod názvem Rouvy spring classics. Série se skládala z pěti etap, jejichž průběh jste mohli sledovat živě na platformě YouTube a nutno říct, že se na startu sešla velice silná konkurence tvořená elitními českými bikery, ale i zahraničními borci. Jestli vás toto virtuální závodění zaujalo, tak věřte, že v dubnu se můžete těšit na další dva závody. Informace o virtuální KPŽ serii vypustíme do světa po víkendu.

Jak trénovat s trenažerem

Cvičení s vlastní vahou

Posilování s vlastním tělem se dá provozovat kdekoliv a kdykoliv, může sloužit jako kompenzace, ale zároveň se s jeho pomocí můžete posunout v cyklistice dál, než byste možná čekali.  Můžeme si vybrat ze cviků určených k budování svalové hmoty, tedy nabrání síly do nohou, kterou na kole budeme potřebovat. Dalším typem jsou core cviky sloužící ke stabilizaci těla. Tato varianta cvičení vám pomůže především v technice vaší jízdy na kole a často může být podceňován její význam. Třetí možností jsou cviky kompenzační, především stretching a yoga. Kompenzační cvičení by rozhodně neměla ve vašem tréninkovém deníku chybět.

Domácí posilování nohou

Core workout

Kompenzační cvičení

Jak prosté to může být

Jak trénují profíci

Současná situace vážně postihla i profesionální sportovce včetně cyklistů. Pro zajímavost se podívejte na facebook české mtb reprezentace, kde jsou pravidelně v rámci projektu „trénuj s repre“ zveřejňovaná videa, jak česká špička v jednotlivých odvětví cyklistiky tráví své dny v karanténě. Koukněte také, jak dře v posilovně nejlepší biker poslední dekády, Švýcar Nino Schurter. Schválně, byli byste schopní napodobit některé z jeho cviků?

Facebook české mtb repre

Nino v gymu

Generální partner

Hlavní partneři

Generální mediální partner

Hlavní mediální partneři

Partneři

Realizaci podporuje

Oficiální dodavatelé cen

Oficiální dodavatelé

Mediální partneři

Institucionální partneři

Kolo pro život - Podpora

Přečtěte si:

Nejčastěji kladené dotazy

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?

 

Všechna práva vyhrazena. © Kolo pro život 2018.