10. 7. 2018

Jak proměnit vaši snídani krok za krokem ve stále zdravější

Odborníci na výživu v tom mají jasno a neustále to opakují: Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Ale co když místo snídaně spěcháte každý den do práce a nějak se vám nedostává po ránu čas na klidnou snídani? A jen z představy dodržovat nějakou přísnou dietu jste nemocní? Toužíte sice po změně, ale chybí vám vůle na striktní dodržování stravovacího plánu? Co s tím?

Jak proměnit vaši snídani krok za krokem ve stále zdravější
PARTNEREM ČLÁNKU JE

Doplňte svou výbavu s hlavním partnerem KPŽ

Buďte bez obav, existuje i jiná cesta a způsob, jak změnit stravovací návyky a dopracovat se k tomu, že vaše tělo začne fungovat lépe. Pravda, může to trvat déle, ale pro spoustu lidí je to snadnější způsob, jak něco ve svém stravování změnita především potom i vydržet.

Existují v podstatě dva typy lidí podle toho, jakým způsobem se vrhají do změn jídelníčku. První skupina se do toho vrhá doslova po hlavě s tím, že dělají opravdu extrémní změny ve svém stylu stravování. Něco na způsob: Buď uspěji, nebo zemřu.

Druhá skupina jde cestou pomalých změn, ale s trvalým pokrokem. Naplňuje je to štěstím, dělají malé bezbolestné změny a nevadí jim čekání na viditelné výsledky. Pokud patříte do druhé skupiny, jsou další řádky určené právě vám. Tak jak to funguje?

Dělejte malé a udržitelné změny

Vše, co potřebujete udělat, je soustředit se na jedno konkrétní jídlo a vylepšit ho tak, abyste se stále cítili co nejkomfortněji. A začneme se snídaní. Berte následující řádky jako návod, nikoliv jako dogma. Nezapomeňte, že ne každý musí nutně dojít až na tu nejvyšší úroveň. Ale rozhodně je lepší posunout se aspoň o nějakou tu úroveň než neudělat vůbec nic.

Důležité je se nasnídat beze spěchu a v klidu domova.
  • Snídaně – úroveň 1

Nemáte čas nasnídat se, přestože hlad po ránu máte.
Svůj den začínáte šálkem poněkud víc oslazené kávy v práci.
Někdy si koupíte croissant nebo tyčinku Snickers, abyste přežili až do oběda.
Kompenzujete chybějící snídani tím, že si večer dáte pizzu nebo třeba zmrzlinu.

  • Snídaně – úroveň 2

Odejdete z domova o trochu dřív a koupíte si cestou do práce nějaké pečivo a jogurt.
Posnídáte v práci při řešení svých prvních pracovních úkolů dne.
Do své ranní kávy si dáte už jen jeden cukr.
Nemáte už žádný problém vydržet do oběda a večerní hlad už není tak zničující.

  • Snídaně – úroveň 3

Naplníte si ledničku sýry, šunkou, jogurty a ovocem, nakoupíte celozrnný chléb a bagety.
Stačí vám vyšetřit si jen pár minut, abyste si připravili snídani a vzali si ji s sebou do práce.
Tu a tam si dáte jen černou kávu, není to tak špatné.
Vaše večerní hlady jsou stále vzácnější.

  • Snídaně – úroveň 4

Uděláte si čas a prostor na snídani a najíte se v klidu a beze spěchu doma.
Uděláte si míchaná vajíčka, proteiny a zelenina jsou nyní normou.
Není nutné pít kávu každý den, zelený čaj nebo jen voda jsou také fajn.
Máte dostatek energie po celý den, večerní hlad je minulostí.

Uvedené čtyři úrovně jsou vlastně jen příkladem, návodem, jak na to. Nejspíš byste sami něco přidali a vměstnali mezi čtveřici vyjmenovaných úrovní klidně dalších deset. To je v pořádku. Postupujte vlastním tempem tak, aby vám změny přinášely dlouhodobě uspokojení a cítili jste se dobře.

Další na řadě je oběd…

Zdroj ilustračních foto: www.shutterstock.com

Zdroj: www.welovecycling.com

Generální partner

Hlavní partner

Generální mediální partner

Hlavní mediální partner

Partneři

Realizaci podporuje

Partner záchranného systému

Oficiální dodavatelé cen

Oficiální dodavatelé

Mediální partneři

Institucionální partneři

Kolo pro život - Podpora

Přečtěte si:

Nejčastěji kladené dotazy

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?

 

Všechna práva vyhrazena. © Kolo pro život 2018.