2. 5. 2020

Lidé, kteří mají velkou snídani, spálí dvakrát tolik kalorií

Velká snídaně namísto velké večeře, může posloužit jako prevence obezity a vysoké hladiny cukru v krvi. Je to způsobeno množstvím kalorií, které lidské tělo po takové snídani spálí. Potvrzuje to nová vědecká studie. Pojďme se podívat, jak vše funguje.

Lidé, kteří mají velkou snídani, spálí dvakrát tolik kalorií
PARTNEREM ČLÁNKU JE

Kdykoli něco sníte, vaše tělo vynakládá energii na vstřebání, trávení, transport a uložení živin obsažených v daném jídle. Tato vynaložená energie jako vedlejší efekt produkuje teplo, a proto se tomuto procesu říká dietou indukovaná termogeneze (DIT).

Je to ukazatel, jak efektivně metabolismus pracuje a mění se podle toho co a kdy sníte. Tato nová studie publikovaná v Endocrine Society’s Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism zkoumala, jak načasování jídla ovlivní celkové množství spálených kalorií.

Kdy jsou nižší hodnoty cukru v krvi a inzulinu?

Výzkumníci podávali v laboratoři v průběhu tří dnů šestnácti mužům nejdříve nízko-kalorickou snídani a vysoko-kalorickou večeři, a poté obráceně vysoko-kalorickou snídani a nízko-kalorickou večeři.

Vysledovali, že identické množství konzumovaných kalorií mělo za následek 2,5x vyšší DIT ráno ve srovnání s večerem, ať už šlo o nízko nebo vysoko kalorickou variantu jídla. Hodnoty hladiny cukru v krvi a inzulinu byly také nižší u snídaně.

„Výsledky naší studie ukazují, že jídlo konzumované ráno, bez ohledu na množství kalorií, vytvoří dvojnásobný termický efekt ve srovnání se stejným jídlem snědeným k večeři,“ řekla autorka studie Juliane Richter, M.Sc., Ph.D., z University of Lübeck in Germany. „Závěry naší studie jsou hodnotné v podstatě pro všechny, protože podtrhují důležitost snídání.“

Co zvedá chuť k jídlu a na sladké?

Výsledky této studie také ukázaly, že nízkokalorická snídaně zvyšovala chuť k jídlu v průběhu dne, zejména chuť na sladké. Dohromady tedy lze konstatovat, že zejména pro ty, kteří pracují na udržení zdravé váhy je dostatečně velká snídaně velmi důležitým nástrojem.

„Doporučujeme, aby obézní i zdraví lidé zvolili velkou snídani spíše než velkou večeři, aby snáze redukovali svou váhu a předcházeli metabolickým onemocněním,“ dodává Richter.

Text: We Love Cycling

Generální partner

Hlavní partneři

Generální mediální partner

Hlavní mediální partneři

Partneři

Realizaci podporuje

Oficiální dodavatelé cen

Oficiální dodavatelé

Mediální partneři

Institucionální partneři

Kolo pro život - Podpora

Přečtěte si:

Nejčastěji kladené dotazy

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?

 

Všechna práva vyhrazena. © Kolo pro život 2018.